Isnin, 5 Januari 2009

Ragam Hari Pertama Kuliah...

Assalamualaikum.

Hari ini telah pun bermula hari pertama kuliah. Pelbagai ragam pelajar dapat dilihat. Pejabat Keselamatan menjadi perhatian mahasiswa pada hari ini, kerana masing-masing memohon sticker baru yang dikeluarkan oleh mereka. Ada juga yang sibuk di fakulti masing-masing menguruskan pendaftaran fakulti dan pengambilan slip peperiksaan. Ada yang gembira, ada yang masih terkenang kampong halaman dan ada yang sedih dengan slip peperiksaan kerana tidak mencapai sasaran mereka.

Beberapa mahasiswa baru telah berjumpa dengan SMU untuk bertanyakan dimana lokasi bangunan HEP. Pelajar-pelajar DPLI sibuk mencari HEP untuk menguruskan elaun mereka. SMU telah membantu pada hari ini menunjukkan arah ke HEP pada hari ini dan telah menerangkan serba sedikit tentang jadual mereka seperti TMNB, TMNU, TS, TU dan menerangkan arah tersebut. Kebanyakkan mereka tidak tahu kemana arah tujuan dan terpinga-pinga mencari lokasi kuliah mereka. SMU mendapati mahasiswa baru ini tidak didedahkan dengan bangunan-bangunan di UPSI sepanjang Minggu Suai Kenal yang dikendalikan oleh JKS.

Walaubagaimanapun masalah ini telah dapat diatasi dengan bantuan SMU dan kawan-kawan senior di kolej kediaman dan di kampus.

Wassalam…

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

betulla... patutnye masa msk 2... diorang patut kenalkan kesemua bangunan kt upsi.. x pasal2 aku lewat 15 minit td...