Rabu, 21 Januari 2009

Karnival pengguna satu usaha yang membanggakan...

Assalamualaikum.

Tahniah kepada Kelab Pengguna kerana menganjurkan Karnival Pengguna julung kalinya di UPSI. Syabas kepada seluruh ahli kelab pengguna kerana telah memberikan input berkaitan Hak-hak pengguna serta telah menyediakan pelbagai aktiviti yang menarik. Satu usaha yang sangat membanggakan.

Walaubagaimanapun, SMU ingin menegur beberapa aktiviti yang kurang menyenangkan sepanjang karnival itu berlangsung. SMU mendapati, masih ada percampuran atau pergaulan bebas lelaki perempuan di sepanjang karnival tersebut, terutamanya pada waktu malam. Smu mendapati tiada kawalan keselamatan yang dibuat dan kesesakan lalulintas setiap waktu pagi dan menyukarkan seluruh warga kampus terutama di beberapa lokasi seperti di hadapan SITC dan TS.

Selain itu, SMU juga mendapati gerai-gerai sepanjang karnival tersebut menjual barangan dengan harga yang lebih mahal berbanding harga pasaran. SMU terkejut dengan harga makanan di karnival tersebut setaraf dengan harga KFC. (boikot tetap boikot).

Diharap, pihak kelab pengguna dapat atasi masalah ini dan dapat memperbaiki kelemahan ini pada masa akan datang. SMU juga turut hadir memeriahkan karnival tersebut

Sekali bersahabat, selamanya bersahabat. InsyaAllah...

Wassalam...

Tiada ulasan: