Ahad, 4 Januari 2009

SMU berjaya membawa suara mahasiswa berkaitan praktikum sem 7.

Salam….

Pada sem 1 08/09, pelajar-pelajar senior UPSI diwar-warkan praktikum sem 7 yang akan bermula bagi pelajar ambilan Julai 06/07. Banyak persoalan yang telah timbul mengapa berlakunya perubahan dasar secara tiba-tiba kepada warga UPSI.

Pada sidang dewan pendidik perdana semester lalu. Isu praktikum sem 7 telah dibentangkan oleh Kelab Sahabat Mahasiswa Universiti kepada pihak atasan universiti ketika itu. Turut hadir pada hari tersebut ialah En. Ridzuan dan En Hushaini dari Akademik serta Prof. Dr. Shaharudin b. Abdul Aziz, TNC HEP. Kelab SMU telah membentangkan tentang isu ini serta memberi cadangan kepada pihak atasan berkaitan isu ini. Satu pembentangan yang jelas dan mengutarakan masalah-masalah yang dihadapi sekiranya praktikum sem 7. Tahniah dan syabas Exco Perhubungan & Pengantarabangsaan SMU ketika itu kerana telah berjaya membawa suara mahasiswa UPSI ke dalam sidang dewan pendidik.

Alhamdulillah, berita baik kepada warga UPSI, isu ini telah pun selesai kerana praktikum sem 7 hanya akan bermula untuk pelajar ambilan Julai 08/09 dan seterusnya. Kepada senior-senior anda tidak perlu risau kerana isu ini telah pun selesai.

Tahniah kepada MPP sidang 07/08 kerana menganjurkan sidang dewan pendidik dan ianya amat berguna kepada kelab-kelab seperti kami untuk menyuarakan pendapat dengan cara yang betul. Diharap sidang dewan pendidik ini dapat diteruskan oleh MPP 08/09 yang baru dilantik sem lepas.

Wassalam…

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Btulka praktikum sem 7 x jd. X payah terhegeh2 cr umah sewa sem 8.Alhamdulillah. Terima kasih SMU...