Rabu, 8 Julai 2009

PTPTN dh dikreditkan, Biasiswa SLTP,KPTM & KPM awal bulan Ogos 2009

Assalamualaikum.

SMU ingin memberitahu, PTPTN telah pun dikreditkan ke dalam akaun pelajar pada hari ini, jam 8 pagi, 8 Julai 2009. Semua mesin ATM sekitar Tg Malim sudah mula penuh berikutan hampir 80 % pelajar di UPSI adalah di bawah tanggungan PTPTN. Kepada Mahasiswa/wi diharapkan supaya dapat menggunakan sumber kewangan tersebut dengan sebaik yang mungkin.

Bagi penerima biasiswa SLTP KPTM, hari ini SMU mendapatkan maklumat daripada KPTM, bahawa akaun anda akan dikreditkan selewat-lewatnya sewal bulan Ogos. Ini kerana KPTM masih menunggu sesetengah universiti yang tidak menghantar result semester lepas ke KPTM. Jadi KPTM, telah berjanji, selewat-lewatnya biasiswa SLTP akan dikreditkan selewat-lewatnya awal bulan Ogos. Jadi kepada penerima biasiswa tersebut, harap dapat bersabar dan anda masih boleh meminta bantuan daripada bahagian kewangan pelajar HEP sekiranya terdesak.

Begitu juga kepada penerima biasiswa KPM, SMU diberitahu, KPM akan mengkreditkan ke akaun pelajar pada bulan Ogos juga. Ini kerana tarikh akhir hantar result sem lepas ialah 30 Julai 2009. Ini bermakna tempoh 14 hari bekerja daripada tarikh tersebut akan dikreditkan ke akaun anda. Jadi anda pun haruslah sabar dan sekiranya terdesak anda boleh meminta bantuan atau pandangan daripada Bahagian Kewangan dan kebajikan pelajar Jabatan hal Ehwal pelajar & Alumni.

Gunakan duit elaun sebaik yang mungkin. Sesungguhnya amalan membazir itu adalah amalan SYAITAN...

SEKALI BERSAHABAT, SELAMANYA BERSAHABAT.

Wassalam

Tiada ulasan: