Khamis, 9 Julai 2009

Pertubuhan HARAM yang perlu dijauhi oleh mahasiswa/wi UPSI

Assalamualaikum
SMU menyeru agar mahasiswa baru dan mahasiswa lain agar tidak menyertai pertubuhan mahasiswa haram. Pertubuhan haram ini ialah pertubuhan yang tidak berdaftar dan sering melaksanakan kegiatan yang boleh mengancam keselamatan negara.

Apakah kita mahasiswa Malaysia boleh menerima tindakan demonstrasi yang kasar, mengganggu ketenteraman awam, diperalatkan oleh pembangkang dan Amerika? Apakah Mahasiswa sanggup menyokong mahasiswa yang tidak datang kuliah dan tutorial kerana demonstrasi? Jadi jangan rosakkan masa depan sebagai mahasiswa yang cemerlang dan menggembirakan keluarga. Itulah matlamat sebagai mahasiswa.

Menyertai pertubuhan haram dan diperalatkan oleh parti politik pembangkang adalah satu kesalahan yang amat jelas dengan Akta Universiti dan Kolej Universiti 1971 (AUKU). Seksyen 15 (1), (2), (3), (4) dan (5). (akan dibincangkan kemudian)
Mahasiswa bebas melaksanakan segala aktiviti yang bersesuaian. Akta ini bertujuan sebagai panduan kepada mahasiswa dalam pertubuhan dan mengelakkan mahasiswa terlibat dengan kegiatan luar yang boleh mengancam keselamatan negara. Berikut merupakan beberapa pertubuhan haram yang mesti ditolak oleh mahasiswa iaitu;

1. Gabungan Mahasiswa Islam Semenanjung (GAMIS)

2. Front Anak Muda Untuk Demokrasi (FRAKSI)

3. Universiti Bangsar Utama (UBU)

4. Malaysian Youth And Democratic Movement (DEMA)

5. Independen Student Resource Centre (ISREC)

6. Gerakan Mahasiswa Lantang Negara (GMLN)

7. Barisan Bertindak Mahasiswa Negara (BBMN)

8. Kelab Rakan Siswa Islah Malaysia (KARISMA)

9. Majlis Perundingan Majlis Islam (MPMI: Gamis)

10. Gerakan Mahasiswa Mahsuhkan ISA (GMMI)

11. Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM)

12. Food Not Bomb (FNB)

13. University Malaya Association of New Youth (UMANY)

14. Jawatankuasa Kebajikan Mahasiswa India (JKMI)

15. Students For Pro-Democracy (Pro-DAM)

16. Gerakan Mahasiswa Maju (GMM).


Semua pertubuhan yang disebutkan di atas merupakan pertubuhan haram yang ada di kampus hari ini. Persatuan mahasiswa ini disokong kuat oleh parti pembangkang dan di taja oleh Amerika/Yahudi. Sanggupkah anda sebagai mahasiswa melihat kehancuran negara seperti peristiwa 13 Mei yang menggunakan mahasiswa untuk mengadakan demonstrasi perkauman?.
SMU berharap bahawa mahasiswa/wi UPSI sentiasa menjauhi pertubuhan haram seperti yang tersenarai. SMU juga berharap agar semua mahasiswa/wi UPSI menjauhkan diri daripada aktiviti yang dianjurkan oleh persatuan-persatuan yang di senarai HITAMkan itu oleh Kementerian Pengajian Tinggi Malaysia (KPTM). INGAT.... Mahasiswa/wi tugasnya adalah untuk belajar dan menuntut serta mengetahui isu-isu semasa dalam negara dan luar negara dan bukan tujuan BERPOLITIK...
SEKALI BERSAHABAT, SELAMANYA BERSAHABAT!!!
Wassalam...

1 ulasan:

Sdr. Amir Derakh berkata...

smpai bile la KPTM nak jadikan mahasiswa spt katak bwh tempurung?