Selasa, 7 Julai 2009

Program 'BIAWAK HIDUP' menjadi sebutan warga Kota Tinggi, johor.


Assalamualaikum.

SMU ingin menulis tentang seorang individu yang pernah di fitnah sebelum ini iaitu saudara Izi Nasuriddin Nasbi sebelum ini dalam sebuah blog sebelum ini. Sebelum ini, beliau dikatakan Biawak Hidup di MPP. Tapi akhirnya saudara Izi Nasuriddin dan kawan-kawannya menjadi sebutan satu Malaysia apabila berjaya membuat program Kem Motivasi, Kepimpinan dan Kecemerlangan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) 2009 di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Tun Habab, Kota Tinggi.



Beliau dan rakan-rakannya sebelum ini dicemuh di dalam blog-blog membuktikan bahawa program yang dilaksanakan bukan program main-main dan serius serta satu sahaja tujuannya ialah memperkenalkan bakal-bakal guru UPSI mampu untuk menjadi agen perubahan masyarakat kelak.

Kem kepimpinan tersebut dijayakan oleh Mahasiswa Anak-Anak Johor, (MAJOR) dibantu Sahabat Mahasiswa Universiti (SMU) serta Majlis perwakilan pelajar UPSI 08/09. Izi Nasuriddin dan rakan-rakannya telah membuktikan bahawa mereka bukan setakat BIAWAK HIDUP tetapi menjadi BIAWAK HIDUP sebutan warga Kota Tinggi. Program seumpama ini akan diteruskan oleh Izi Nasuriddin sekiranya diberi peluang lagi oleh kerajaan negeri.

SMU juga ingin ucapkan tahniah dan syabas kepada BIAWAK HIDUP tersebut, supaya sentiasa maju dan membuat program yang mampu meningkatkan nama UPSI di peringkat kebangsaan. SMU juga ingin ucapkan tahniah dan syabas kepada semua MAJOR kerana berjaya menganjurkan program seumpama itu.

Jadi kepada pihak tertentu yang mendakwa dan memfitnah beliau dan rakan-rakannya, Insaflah dan teruskan berbakti kepada universiti. Jangan bercakap sahaja, tunjukkan tindakan anda dan buat lah sesuatu kepada universiti UPSI yang dicintai. insyaAllah.


Program itu juga mendapat liputan media. Boleh klik disini

Tiada ulasan: