Ahad, 15 Februari 2009

SMU bersama senamrobik MOVE di KAB...

Assalamualaikum...

Pada pagi tadi, beberapa orang SMU telah bersama-sama Persatuan Teknologi Maklumat (PTM) & Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) bersenamrobik di Kolej Aminuddin Baki (KAB). Pada kali ini, Senamrobik MOVE kali ini diketuai oleh saudari Ika (N. Setiausaha MPP) dan merupakan fasa kedua selepas fasa pertama MOVE dilaksanakan pada Karnival Semarak Warisan (KASWA) di Kolej Ungku Omar yang lepas.

Walaubagaimanapun, sambutan di KAB kurang menyegat berbanding di KUO. Ini mungkin kerana mahasiswa terlibat dengan KESAFF yang berlangsung di kampus utama UPSI. Pada kali ini, MOVE telah membawa satu tarian yang baru dan dikatakan mampu menarik minat golongan warga emas kerana lagu P.Ramlee dijadikan sebagai background muzik untuk senamrobik kali ini. Satu usaha yang sangat membanggakan.

Sambutan MOVE kali ini disertai oleh sebahagian warga KAB, dan turut serta beberapa orang dari UKLK, KHAR dan KUO serta KZ. Ini kerana MOVE merupakan satu-satu senamrobik yang aktif di UPSI. SMU juga turut memeriahkan senamrobik itu di KAB. SMU berharap MOVE akan lebih aktif dan mampu menarik minat semua mahasiswa UPSI supaya lebih cergas dan cerdas.

Seterusnya MOVE akan bersama-sama semua mahasiswa setiap hari jumaat di bitarasiswa. Sesiapa yang berminat boleh turut serta MOVE dan event-event besar universiti kelak.

Wassalam...

Tiada ulasan: