Isnin, 23 Mac 2009

Pesta Konvokesyen sederhna tapi meriah...

Assalamualaikum…

Pertama sekali SMU ingin ucapkan tahniah dan syabas kepada semua sekteriat Pesta Konvokesyen UPSI kali ini kerana telah pun berjaya menganjurkan pesta konvokesyen ke 11 sidang pertama UPSI dengan jayanya. SMU mendapati banyak ahli SMU juga terlibat dan memegang jawatan yang tertinggi dalam penganjuran pesta kali ini sama seperti penganjuran yang lepas-lepas.

Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) yang terlibat dalam pesta kali ini ialah saudara Syaifuldin, Razik, Nor Ain, Fitri, Elyana, Nazarul Hazwan, Hanif sahaja. Yang lain SMU percaya mereka sibuk menjaga kebajikan mahasiswa UPSI. Slot yang menjadi kegemaran SMU ialah acara bersama murid-murid tadika UPSI kerana sungguh meriah. Selain itu, acara warisan Melayu juga menjadi aktiviti yang SMU rasakan meriah kerana melibatkan penduduk sekitar Tg Malim. Di samping itu, forum perdana ehwal islam juga mendapat sambutan dari mahasiswa UPSI. SMU mengucapkan tahniah kepada Sekteriat Suruhanjaya Pencegah Rasuah (SPRM UPSI) terutama Saripah Dora (mantan MPP 07/08) kerana bersunguh-sunguh mengendalikan slot tersebut.

SMU juga ingin memuji seorang pensyarah kerana mewajibkan 212 mahasiswa kelasnya untuk turun mendengar forum tersebut. Pensyarah tersebut meminta mahasiswa kelasnya membuat laporan dan ia merupakan markah tugasan untuk subjek tersebut.

Secara keseluruhan, penglibatan mahasiswa UPSI terhadap aktiviti universiti mengecewakan kerana SMU mendapati mahasiswa sibuk dengan tugasan yang perlu dihantar pada minggu pesta konvokesyen. Walau bagaimanapun, terima kasih kepada mahasiswa yang telah memeriahkan pesta konvokesyen ke 11 sidang pertama UPSI.

SMU berharap agar MPP sentiasa membuat perubahan terhadap penganjuran program di UPSI untuk menarik minat mahasiswa supaya bergiat lebih aktif dalm aktiviti universiti. SMU juga terkilan kerana pesta konvo kalo ini tidak melibatkan JMK kolej kediaman. SMU tidak nampak langsung kelibat JMK kolej dalam penglibatan pesta konvokesyen kali ini kecuali beberapa JMK KHAR yang turut bersama dalam perasmian pembukaan pesta konvokesyen sahaja. Untuk aktiviti lain tidak ada seorang JMK pun yang terlibat. Diharap MPP dapat memperbaiki kelemahan ini pada masa akan datang untuk melibatkan seluruh warga kampus UPSI.


Sekali Bersahabat, Selamanya Bersahabat

Wassalam!!!

Tiada ulasan: