Khamis, 15 Oktober 2009

Tahniah mantan SMU dinobatkan penerima Anugerah Nadi Negara.

Kyasyatul Rodziah (mantan SMU) dua dari kanan...


Assalamualaikum

SMU ingin ucapkan tahniah dan syabas kepada mantan SMU iaitu saudari Khasaytul Rodziah kerana menerima Anugerah Nadi Negara tahun 2009 semalam di PWTC. Anugerah itu diterima oleh beliau dari kerajaan Malaysia sempena Perhimpunan UMNO yan berlansung di PWTC. Anugerah itu diberikan atas kelayakkan dan kebolehan saudari Khasyatul Rodziah sebagai bakal pemimpin masa depan negara. SMU merasakan satu penghargaan kepada beliau kerana berjaya menaikkan nama UPSI diperingkat kebangsaan. Ini sekaligus membuktikan bahawa UPSI mampu melahirkan guru yang berkualiti dalam aspek kepimpinan.


Apabila ditanya kepada beliau, beliau berkata ini atas doa ibu dan bapanya selama ini. Beliau juga berkata beliau tidak menyangka akan memperoleh anugerah seperti itu dan menyatakan itu merupakan satu pengalaman yang cukup indah. SMU merasakan mahasiswi di UPSI sepatutnya mencontohi beliau supaya mampu menaikkan nama baik keluarga, agama, bangsa dan negara kelak. Tunjukkanlah kita mahasiswa/wi yang berkualiti.


Apabila SMU bertanya kepada Kasya adakah ianya diperoleh atas tiket menyokong UMNO? Beliau hanya tergelak besar dan menyatakan, sebagai mahasiswa/wi tugas kita adalah belajar dan menimba ilmu dan bukannya berpolitik. Sepanjang pengajian saya tidak terlibat dalam mana-mana parti politik semasa di UPSI. Kalau sertai sudah pasti saya dikenakan tindakan Akta Universiti & Kolej Universiti. Anugerah ini atas usaha saya dalam berkhidmat sebagai Setiausaha Agung MPP 07/08 di UPSI. Pengalaman sebagai MPP cukup mengajar saya erti kehidupan. Sebagai pemimpin, saya terima banyak dugaan dan cabaran di UPSI. Pernah sekali saya pernah di cop sebagai ANJING HEP. Tapi Allah tahu apa perjuangan kami dan rakan-rakan aspirasi ketika itu dan kawan-kawan Aspirasi juga tahu apa perjuangan politik kampus yang sebenar.


Beliau juga mnyarankan sesetengah pihak yang cuba bermain isu dan memburukkan nama beliau di UPSI patut mengetahui hal yang sebenar dan untuk kepastian hubunginya dan bukan membuat cerita sewenang-wenang yang boleh menjatuhkan dan mangaibkan seseorang dalam blog. Beliau juga menyarankan supaya mahasiswa/wi UPSI sentiasa berhati-hati dalam mempercayai medium maklumat yang disampaikan oleh sesetengah blog di UPSI. Beliau juga mengulas banyak isu di kampus dipolitikkan atas sebab kepentingan individu tertentu.


Apabila ditanya berkaitan dengan tampuk kepimpinan MPP 08/09? Beliau hanya mendiamkan diri, Ini kerana beliau menyatakan pada SMU, Tampuk kepimpinan MPP baru masing-masing memperjuangkan ideologi sahaja, dan manifesto masing-masing terabai. Beliau juga manyatakan politik di kampus adalah satu pengalaman dan peluang untuk seseorang individu mengasahkan bakatnya sebagai bakal pemimpin kelak.


Beliau juga mengucapkan terima kasih pada SMU kerana, SMU merupakan kelab yang melahirkan bakat kepimpinan sepertinya. Beliau menyatakan semuanya bermula dengan SMU. Saya banyak belajar daripada Kelab SMU terutamanya dalam bidang protokol. Terima Kasih kepada senior-senior SMU ketika itu yang dapat melihat bakat saya ketika itu. Alhamdulillah akhirnya, saya dapat satu pengiktirafan dari Kerajaan Malaysia. Beliau juga memberitahu anugerah itu disampaikan dalam Perhimpunan Agung UMNO kerana ingin membantu dan menaikkan lagi bangsa melayu. Ini tidak ada kaitan saya aktif mana-mana parti politik. Kita bakal kakitangan kerjaan, jadi kita merupakan pelaksana dasar-dasar kerajaan. Kita pendidik anak bangsa kelak. Jadi patutkah kita membangkang kerajaan yang memerintah??? Cuba renungkan!!! Kerajaan hari ini dipegang oleh BN, jadi kita sebagai kaki tangan kerajaan sebagai pelaksanan dasar kerajaan BN. Sekiranya suatu hari nanti kerajaan dipegang oleh pembangkang, maka kita sebagai pelaksana dasar kerajaan pembangkang. Ini kerana kita adalah kakitangan kerajaan dan bukan kakitangan mana-mana parti politik. Ujar beliau.

SEKALI BERSAHABAT SELAMANYA BERSAHABAT...


Wassalam!!!

4 ulasan:

ezzaFarEezaShahRizaL berkata...

i'm proud of you,,congrate kak kasya~

Tanpa Nama berkata...

nk tny..kasya ni dh sertai umno sejak die berada di upsi la yer? bkn ke stdnt xleh berpolitik? bleh ke cm2? tny jer...

Mantan YDP berkata...

Kalau Kasya sertai UMNO, sudah tentu dah lama kena Tindakan AUKU 1971. Kasya dapat anugerah Nadi Negara 2, atas pencalonan oleh mantan YDP 07/08 untuk anugerah itu. Anugerah itu disampaikan semasa perhimpunan UMNO. Ia tidak ada kaitan dengan sumbangan atau penglibatan Kasya dalam UMNO itu sendiri,tp kejayaan sebagai Setiausaha Agung MPP 07/08 UPSI dan salah seorang delegasi MPP ke London mewakili IPTA Malaysia. Harap maklum

Tanpa Nama berkata...

to mantan ydp..
thanx bgtau..
at least, biar every1 bace tau psl ni..
dh dgr dr rmi pihak psl crite ni..
xnk la depa buruk kn name baek kasya & mpp ni..
HIDUP ASPIRASI!!!