Selasa, 20 Oktober 2009

Mana Study Week 2 minggu???


Mana janji STUDY WEEK 2 MINGGU???


Assalamualaikum...


SMU ingin mengucapkan selamat menghadapi peperiksaan kepada semua mahasiswa/wi UPSI dan seterusnya ahli kelab SMU. SMU berharap semua mahasiswa/wi dapat menyediakan diri untuk menghadapi peperiksaan dan tidak membuat kecurangan akademik semasa minggu peperiksaan. Alhamdulillah kali ini, ada juga study week satu minggu berbanding semester lepas yang tidak ada study week langsung.


SMU masih teringat dengan janji seorang Majlis Perwakilan Pelajar yang menjanjikan Study Week kepada 2 minngu kepada semua mahasiswa/wi UPSI sekiranya dipilih dalam PRK yang lepas. Beliau tidak asing lagi kepada mahasiswa/wi UPSI, iaitu saudari Nor Hafizawati (exco latihan dan pembangunan sahsiah) yang menjanjikan perkara ini. Beliau yang telah memenangi kerusi fakulti Sains Teknologi menjanjikan study week 2 minggu kepada seluruh warga UPSI sekiranya memenagi kerusi tersebut. Namun, selepas kemenangannya, study week pada semester bukan 2 minggu, 1 minggu malah tidak ada langsung study week pada semester lepas.

Noor Hafizawati (Calon FST MPP 08/09 UPSI)


Walaubagaimanapun, mahasiswa/wi UPSI mengangap manifesto beliau akan dilaksanakan pada semester ini tetapi apabila diselidiki daripada takwim akademik, ianya gagal juga dilaksanakan untuk study week 2 minggu di UPSI. SMU bukan ingin mengaibkan saudari Nor Hafizawati, tetapi SMU ingin mngingatkan saudari Nor Hafizawati bahawa Manifestonya masih lagi tidak tercapai dan tidak ada langsung usaha untuk mencapinya. Memang ianya satu perkara yang mustahil untuk dilaksanakan. Apabila ditanya kepada segelintir mahasiswa/wi UPSI adakah relevan study week 2 minggu? Ramai yang menjawab ianya tidak relevan kerana masa seminggu sudah cukup untuk membuat ulangkaji. Jelas disini bahawa segelintir calon yang bertanding atas janji-janji yang langsung tidak relevan dan mampu mengaburi mata mahasiswa/wi UPSI untuk meraih undi.


SMU masih berdoa supaya saudari Nor Hafizawati dapat melaksanakan manifestonya kepada seluruh warga UPSI sekiranya mampu. SMU juga berharap pada calon yang akan bertanding pada masa akan datang, jangan tabur janji atau manifesto yang memang tidak boleh dicapai. Sebelum memikirkan manifesto, anda perlu membuat sedikit penyelidikan sebelum ianya diuar-uarkan kepada warga UPSI.


SMU ingin memohon ampun dan maaf kepada warga UPSI sekiranya terdapat kesalahan bahasa, kesilapan yang dilakukan secara sengaja ataupun tidak sengaja. Semoga Allah membalas jasa baik anda semua. Pastikan menjawab peperiksaan dengan hati yang tenang dan pastikan sentiasa berdoa. Usaha dahulu sebelumbertawakkal kepada Allah Taala. SMU mendoakan supaya semua dipermudahkan dan memperoleh keputusan yang cemerlang kelak.

Sekali Bersahabat, Selamanya Bersahabat....

Wassalam...

Tiada ulasan: