Rabu, 7 Oktober 2009

ISU PENEMPATAN(POSTING) MEMERLUKAN PROSES YANG LAMBAT??

ASSALAMUALAIKUM WR. WB.

Disini SMU ingin berkongsi sedikit tentang masalah penempatan yang hebat dipersoalkan dalam blog-blog dan dalam kalangan pelajar UPSI sendiri. Adakah benar penempatan bagi pelajar-pelajar yang bakal menjadi guru selepas graduate melibatkan proses yang lambat? Bagi SMU sendiri perkara itu tidak betul kerana sesetengah pihak hanya memanpulasikan fakta yang diberikan. Seharusnya fakta yang diberikan terlebih dahulu diselidik sebelum membuat penyataan yang dapat meyakitkan hati pihak-phak tertentu.

Apa yang SMU nak perkatakan disini ialah isu penempatan yang melibatkan proses yang lambat adalah sama sekali tidak benar kerana ahli SMU sendiri berjaya ditempatkan disekolah-sekolah yang ditetapkan oleh Kementerian. SMU ingin mengucapkan TAHNIAH kepada ahli SMU yang berjaya ditempatkan di sekolah iaitu Nurul Nabilah Husna Ghazali (Sarawak), Nik Suhairie (Sarawak) dan Nur Haslinda (Sabah).

Kepada Mantan ahli SMU, SMU di sini ingin memohon kerjasama Mantan-mantan untuk maklumkan penempatan yang pihak saudara/I ditempatkan kepada ahli lain. Tujuan adalah untuk berkongsi kegembiraan bersama-sama ahli SMU dan kawan-kawan yang lain.

“Pimpinan Bitara” menjadi pendorong kearah merelisasikan jiwa seorang pendidik dan “Sekali Bersahabat, Selamanya Bersahabat”
Sekian Terima kasih..
Wassalam..

Tiada ulasan: