Khamis, 18 Jun 2009

MSK MASTER & PHD satu penghormatan kepada SMU...

Assalamualaikum.

Pada kali ini, Seramai 15 orang ahli SMU senior dilantik untuk mengendalikan MSK ambilan Master & PHD dengan kerjasama IPS UPSI. SMU dilantik untuk mengendalikan Hari Pendaftaran mahasiswa Ijazah lanjutan kerana kredibiliti dan kebolehan serta pengalaman dalam pengendalian minggu suai kenal sebelum ini. Ini merupakan satu penghormatan kepada SMU kerana telah mengembalikan kepercayaan pihak tertinggi UPSI bahawa SMU bekerja kerana sayangkan UPSI dan bukan untuk kepentingan peribadi. SMU juga membuktikan bahawa masih diperlukan di UPSI untuk membantu UPSI dalam hal-hal tertentu. Akhirnya ada pihak yang mengiktiraf SMU adalah kumpulan mahasiswa yang sentiasa membantu universiti tanpa mengira masa, tenaga mahupun kewangan. (Bukan bangga, tapi pengakuan ekslusif dr pihak IPS UPSI)

15 orang SMU ini bertugas di IPS bermula 17 hb sehingga 20 hb di IPS UPSI. Pada sebelah malam nya mula 15 orang ini menjadi PESERTA bengkel MSK ambilan Julai 2009/2010 di dewan KUO. SMU juga diminta untuk membantu SEKTERIAT SUAI KENAL (SMS) dalam pengendalian MSK kali ini.

Namun, terdapat pelbagai spekulasi bahawa kononnya MPP menggaburi mata semua mahasiswa bahawa SMS itu adalah SMU. Ini adalah dakwaan yang tidak benar. Ini kerana fasilitator yang dijemput adalah mantan MPP 07/08 dan MPP 08/09. SMU tidak ada kaitan dengan perjalanan atau perancangan bengkel MSK 09/10 yang sedang berjalan di KUO. SMU adalah PESERTA seperti mahasiswa yang lain juga.

Ini menjadi pertikaian oleh sesetengah pihak kerana, mantan MPP lepas adalah kebanyakan bermula daripada SMU dan juga ahli SMU yang lama. Mereka menyertai MSK atau menjadi fasilitator atas tiket senior dan atas tiket mantan MPP dan bukan atas tiket mantan SMU.

Walau bagaimanapun, tahniah dan syabas kepada MPP 08/09 kerana bersatu hati dalam perancangan MSK kali ini. Ramai lagi MPP tidak kelihatan dalam bengkel MSK seperti saudara Akmal Madzir, Saudara Arif, saudara Zulhelmi, saudara Razik Khalid, saudara Armadi, saudara Punithen, Saudari Siti HAzliza.... Ke mana mereka semua? Ini adalah program MPP dan bukan program JMK atau SMU. Jadi kepada semua MPP bersatu hatilah dalam pengendalian MSK kali ini. Tahniah dan syabas juga kepada JMK kolej kerana bersama-sama dalam pengendalian MSK kali ini. Diharap kerjasama antara MPP dan JMK akan sentiasa dan bersama-sama dalam menjayakan semua program di peringkat kolej, seterusnya universiti.
SMU berharap semua pihak bersatu hati dalam pengendalian MSK kali ini dan bekerjasama kerana semua adalah warga ibu kandung suluh budiman yang bitara, InsyaAllah. Buat kerana UPSI dan bukan kerana kepentingan masing-masing.

SMU juga berharap agar MSK master dan PHD berjalan dengan lancar dan sangat berharap semua mahasiswa mempunyai minat dan cenderung untuk menyambung pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi.

SEKALI BERSAHABAT SELAMANYA BERSAHABAT.
Wassalam...

Tiada ulasan: