Ahad, 19 April 2009

Kecewa dengan Akmal Madzir (MPP 08/09)...

Assalamualaikum

SMU kali ini amat tidak berpuas hati terhadap desas desus keputusan majlis perwakilan pelajar iaitu saudara Akmal Madzir. SMU bukanlah marah atau geram, tetapi SMU agak kecewa kerana SMU difahamkan saudara Akmal Madzir tidak mahu meneruskan pertandingan Tilawah Al-Quran IPTA di UPSI seperti yang dilakukan oleh MPP sebelum ini. SMU difahamkan tindakan Akmal Madzir yang tidak mahu uruskan pengendalian Tilawah Al-Quran IPTA ini disebabkan oleh penganjuran simposium Exconya. Adakah saudara Akmal Madzir tidak mampu mengendalikan program seumpama itu atau tidak mendapat sokongan dari pihak MPP yang sedia ada? Semuanya desas desus. Diharap Akmal Madzir memberitahu kepada warga UPSI adakah perkara ini betul atau sekadar desas desus sahaja?

Tilawah Al-Quran IPTA setiap tahun diberi kepercayaan kepada UPSI untuk menganjurkan oleh MPP dengan kerjasama JHEPA UPSI. SMU merasakan penganjuran Tilawah Al-Quran ini merupakan satu platform memperkenalkan UPSI kepada IPTA lain bahawa UPSI mampu mengendalikan program-program besar seumpama itu sekali gus membuka peluang kepada warga UPSI untuk bekerjasama dalam penganjuran aktiviti kerohanian seperti itu. Tetapi SMU masih tidak faham mengapa Akmal Madzir yang menang undian tertinggi PRK yang lepas teragak-agak untuk menerima pelawaan penganjuran Tilawah Al-Quran tersebut.

SMU tidak mengkhusus pada Akmal Madzir dengan melulu, ini kerana setiap kali penganjuran Tilawah Al-Quran IPTA akan dikendalikan oleh Exco Latihan dan pembangunan sahsiah. Oleh itu Akmal Madzir dan Noor Hafizawati (exco latihan dan pembangunan sahsiah sekarang) yang bertanggungjawab dalam pengendalian Tilawah Al-Quran IPTA tersebut.

SMU terkilan juga dengan sikap beberapa MPP kerana melepaskan peluang keemasan ini. SMU berharap agar desas desus ini tidaklah benar dan berharap agar Tilawah Al-Quran akan diteruskan di UPSI seperti tahun-tahun yang sudah.

SEKALI BERSAHABAT SELAMANYA BERSAHABAT

Wassalam!!!

Tiada ulasan: