Jumaat, 8 Mei 2009

Isu terkini dan UPSI INSIDER???

Assalamualaikum…

SMU kali ini terjumpa satu blog yang agak sensasi iaitu http://www.upsi-insider.blogspot.com/. Siapakah sebenarnya UPSI INSIDER? dan seolah-olah mencetuskan pelbagai kontroversi kepada mahasiswa UPSI. Dan SMU mendapati ada unsur berat sebelah kepada beberapa pihak dalam blog itu.

Walaubagaimanapun, ada sebahagian maklumat yang SMU dapati adalah benar dan ada sebahagian maklumat yang tidak begitu tepat. Isu berhubung dengan mantan YDP Izi masih menjadi satu isu yang besar dan SMU merasakan ianya adalah isu yang lapuk. Pihak pentadbiran KUO telah pun memberitahu semua warga UPSI tentang mengapa mantan YDP itu letak jawatan.

SMU tidak mahu menyabelahi mana-mana pihak, UPSIKINI @ UPSI INSIDER ke, pastikan apa yang anda sampaikan adalah maklumat yang benar dan tidak mengelirukan mahasiswa UPSI terutamanya. Teruskan berblog dan SMU berharap supaya menjaga etika dan bahasa pertuturan serta memberikan informasi yang tepat dan BENAR.

Terkini, isu berkaitan dengan penempatan siswi di KUO pada sem akan datang juga menjadi isu yang agak besar di UPSI. SMU merasakan, eloklah sekiranya berbincang dahulu sengan pihak sepatutnya untuk mengatasi masalah ini. Ini kerana ada pihak tertentu yang memandai-mandai yang membuat keputusan untuk membuat bantahan secara besar-besaran. Kita orang akademik, jadi berfikirlah secara akademik. SMU jua tertarik dengan kata-kata Akmal Madzir iaitu tentangan berdiplomasi. SMU merakan ini adalah jalan terbaik bagi menyelesaikan masalah berkenaan.

Ya, SMU memang akui akan wujud masalah sekiranya siswa ditempatkan di blok lelaki KUO. Tapi, SMU berasa supaya eloklah sekiranya pihak-pihak tertentu membuat diplomasi dengan pihak yang sepatutnya dan tidak membuat tindakan melulu.

Bagi MPP, tercapai sudahkan manifesto anda semua, Ini adalah tanggungjawab anda semua untuk melaksanakan manifesto masing-masing. SMU mendapati MPP sedang sibuk dengan urusan ke cambodia dan urusan Minggu Suai Kenal ambilan 2009/2010. SMU berharap kepada semua mahasiswa supaya tidak memandang rendah pada MPP sekarang, Cuma mereka ini kekurangan publisiti. Itu sahaja. Banyak juga yang telah dilaksanakan walaupun ianya tidak memberi kesan high impact. Ini kerana ini semua adalah pilihan mahasiswa UPSI untuk menerajui kepimpinan Majlis Perwakilan Pelajar.


Seterusnya adalah berkaitan dengan Kelab Sahabat Mahasiswa Universiti, mulai sem depan, SMU akan memulakan sesi hadapan dengan aktiviti mesyuarat agong perlantikan AJK baru, membentuk pelan strategik kelab, kemudian membuat aktiviti yang berbentuk kemasyarakatan. SMU juga akan tubuhkan satu aktiviti sepanjang sem iaitu senambrobik mulaisem hadapan. Ianya terbuka kepada semua warga UPSI sama ada staff mahupun mahasiswa untuk sama-sama cergas dan cerdas. Selain itu, SMU akan teruskan dengan program-program kemasyarakatan mulai sem hadapan dengan kerjasama pihak-pihak luar universiti atau NGO diluar dalam perlaksanaan aktiviti mulai sem hadapan.


Akhir kata, Semoga kita berjumpa lagi pada sem hadapan. SMU mengucapkan selamat bercuti kepada semua mahasiswa dan diharapkan mulai sem hadapan kita mulai dengan azam baru dan semangat baru. INGAT.....

SEKALI BERSAHABAT SELAMANYA BERSAHABAT....


Wassalam....

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Aik!? buat2 xtau plak.bkn ke upsi insider 2 korang punye.jgn nk hipokrit la..nampak macam nk menggantikan upsi kini ya..boleh ke??